יום שלישי, 21 בינואר 2014

התפתחויות בעולם במדפסות!


מדפסות משמשות כאמצעי פלט של מחשב, באמצעות מדפסות אנו יכולים להדפיס על גבי חומרים שונים, השימוש הנפוץ ביותר של מדפסות הנו הדפסה על גבי נייר של קבצי תמלילים ומסמכים שונים.

יש המשתמשים במדפסות צבע להדפסה על גבי ניירות וחומרים שונים של קבצי תמונות.

עם התפתחות הטכנולוגיה בשנים האחרונות השתפרו הביצועים של המדפסות במדדי איכות הדפסה, מחירי המדפסות ועלויות השימוש בהן.

המדפסות נחלקות לסוגים שונים בהתאם ליצרנים השונים טכנולוגיית ההדפסה גודל הפלט ונפחי ההדפסה הרצויים.

קיימות מדפסות המשתמשות בטכנולוגית הזרקת דיו, מדפסות אלו נועדו למשתמשים אשר חפצים גם בהדפסות צבעבנפחי הדפסה קטנים עד בינוניים, מדפסות אלו עושות שימוש בראשי דיו שהם סדרה של מזרקים זעירים המתיזים טיפות דיו קטנות על הנייר.

ראשי הדיו המותקנים במדפסות אלו עושים שימוש בנוסף לצבע השחור בשלושת צבעי היסוד ציאן, מגנטה וצהוב כאשר חלק מיצרני המדפסות משתמשים בדיו על בסיס מים ואחרים משתמשים בדיו על בסיס כוהל.

טכנולוגיית הדפסה נוספת אשר נפוצה בשימוש משרדי ובשימוש סטודנטים הנה מדפסות לייזר שחור לבן, מדפסות אלו עושות שימוש בטונר אשר מכיל בתוכו אבקה מיוחדת, טונר זה בא במגע עם תוף אשר מורכב במדפסת, כאשר התוף מסתובב ועליו מידע אשר נשלח להדפסה ומתורגם למפה אלקטרוסטטית אליה נדבקת אבקת הטונר ובאמצעות מתח חשמלי גבוה נדבקת לנייר.

בשנים האחרונות הוחל השימוש בטכנולוגיית הלייזר במדפסות לייזר צבעוניות אשר ביכולתן להוציא הדפסי צבע באמצעות שימוש ב 4 טונרים שחור, ציאן, מגנטה וצהוב.

בעת רכישת מדפסות לשימוש ביתי או משרדי מומלץ לבדוק ולהשוות בין
מדפסות לייזר
היצרנים השונים והדגמים השונים:

איכות ההדפסה, נפח שימוש חודשי מומלץ, יכולת הדפסה על גבי ניירות שונים, מהירות ההדפסה, מהירות יציאת דף ראשון, עלות המדפסת, עלות החומרים המתכלים (דיו או טונר) וכמות הדפים בה ניתן להדפיס עמם.